ΕιδήσειςΠολιτισμός

Το μουσείο του Ιδρύματος Beyeler της Ελβετίας φιλοξένησε πάνω από 85.000 επισκέπτες στην έκθεση του γεωργιανού καλλιτέχνη Niko Pirosmani 

Το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι περισσότερα από 85.000 άτομα επισκέφτηκαν την έκθεση του εμβληματικού αυτοδίδακτου ζωγράφου της Γεωργίας Niko Pirosmani  που φιλοξενήθηκε στο μουσείο Fondation Beyeler. Φωτογραφία: Υπουργείο Πολιτισμού

Το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε  ότι περισσότερα από 85.000 άτομα επισκέφτηκαν την έκθεση του εμβληματικού αυτοδίδακτου ζωγράφου της Γεωργίας Niko Pirosmani που φιλοξενήθηκε στο Fondation Beyeler, το μουσείο τέχνης με τις περισσότερες επισκέψεις στην Ελβετία, κατά τη διάρκεια των 19 εβδομάδων.

Το όργανο πρόσθεσε ότι η έκθεση έλαβε «θετικές κριτικές» από διεθνή μέσα ενημέρωσης, όπως οι Financial Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Le Monde και Neue Zürcher Zeitung. 

Η έκθεση που διήρκησε από τις 17 Σεπτεμβρίου έως τις 28 Ιανουαρίου ξεκίνησε ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με το Υπουργείο Πολιτισμού της Γεωργίας, που διοργανώθηκε από το Fondation Beyeler και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Λουιζιάνα της Δανίας, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Infinitart.

Πριν από αυτό, η έκθεση Pirosmani είχε παρουσιαστεί στον πιο δημοφιλή χώρο της Δανίας, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Λουιζιάνα από τον Μάιο έως τον Αύγουστο.

Αυτή είναι η πρώτη και ιστορική περίσταση που το έργο του Pirosmani παρουσιάστηκε σε τόσο μεγάλη κλίμακα στην Ευρώπη. Παρουσιάστηκαν 48 έργα του Pirosmani στη Δανία και την Ελβετία“, ανέφερε το Υπουργείο.

Το Εθνικό Μουσείο της Γεωργίας, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το Fondation Beyeler και το Μουσείο της Λουιζιάνα τον Σεπτέμβριο του 2022.

Το μνημόνιο προβλέπει μακροπρόθεσμη συνεργασία σε μουσειακές δραστηριότητες για την υλοποίηση έργων αποκατάστασης και συντήρησης και εκπαίδευσης.

Γεννημένος στο χωριό Mirzaani στην επαρχία Kakheti της ανατολικής Γεωργίας το 1862, ο Pirosmani άρχισε να ενδιαφέρεται για τη ζωγραφική, ωστόσο, δεν έλαβε ποτέ επίσημη εκπαίδευση τέχνης.

Μετακομίζοντας στην πρωτεύουσα Τιφλίδα, έβγαζε τα προς το ζην, ζωγραφίζοντας πλάκες, πορτρέτα και τοπία για ιδιοκτήτες μπαρ, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να ξεφύγει από τη φτώχεια κατά τη διάρκεια της ζωής του στην πρωτεύουσα της Γεωργίας, αγωνιζόμενος να βρει ευκαιρίες εργασίας.

Το έργο του ανακαλύφθηκε από τους εξέχοντες Γεωργιανούς καλλιτέχνες Lado Gudiashvili, David Kakabadze και Kirill Zdanevich πριν αρχίσει να αναγνωρίζεται ευρέως το σημάδι του Pirosmani στην καλλιτεχνική σκηνή των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα.