Γεωργία στην ΕλλάδαΤουρισμός

Παραδοσιακοί Γεωργιανοί χοροί – το 8ο θάυμα του κόσμου

Στη Γεωργία είθισται οι μαθητές να παρακολουθούν μαθήματα χορού στο πλαίσιο
των απογευματινών τους δραστηριοτήτων. Πιθανό να σκεφτείτε σύγχρονους
χορούς όπως break dance, ανατολίτικους χορούς, ή λάτιν, αλλά προτιμούν
παραδοσιακούς χορούς. Προσωπικά, όταν πήγαινα σχολείο, οι μισοί από τους
συμμαθητές μου είχαν μαθήματα παραδοσιακών χορών μετά το σχολείο, μεταξύ
των οποίων και εγώ. Συμμετείχα σε αρκετές ομάδες για 8 ή 9 χρόνια και ήταν
πραγματικά υπέροχο! Είχα πολλούς φίλους, με τους οποίους διασκεδάζαμε μαζί και
πηγαίναμε σε συναυλίες, γυμναζόμουν και ήμουν σε πολύ καλή φυσική κατάσταση,
κ.λπ.

Στη Γεωργία υπάρχουν αρκετοί παραδοσιακοί χοροί, όλοι με διαφορετικούς
σκοπούς και έννοιες. Είναι πολύ ωραίο να παρακολουθείς κόσμο να χορεύει και
τρομερή ικανοποίηση να συμμετέχεις στα δρώμενα.

Ενώ το πολύ δημοφιλές Tango ή άλλοι λάτιν χοροί απαιτούν από τους παρτενέρ να
είναι κοντά ο ένας στον άλλον και να αγγίζουν ο ένας τον άλλον, στους γεωργιανούς
χορούς δεν υπάρχει επαφή, κάτι που προσωπικά βρίσκω συναρπαστικό! Θα
εκπλαγείτε με το πώς αυτοί οι χοροί δίνουν την αίσθηση αγάπης και σεβασμού
μεταξύ ανδρών και γυναικών καθώς και γενναιότητας μεταξύ ανδρών που μάχονται
μεταξύ τους. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι χορευτές χορεύουν στις μύτες των ποδιών
τους χωρίς τη βοήθεια «μπλοκ» παπουτσιών ενώ οι χορεύτριες γλιστρούν σαν
κύκνοι σε μια λίμνη.

Ας δούμε λοιπόν κάποιες στιγμές από την ιστορία των χορών.
Η εξέλιξη της χορογραφίας στη Γεωργία έχει πολλά χρόνια ιστορίας. Σύμφωνα με τα
αρχαιολογικά ευρήματα και τις γραπτές μαρτυρίες, ο πρόγονος των παραδοσιακών
γεωργιανών χορών θεωρείται ο κυνηγετικός ή κυνηγός. Η ονομασία αφορά κάποιο
είδος τελετουργικού χορού με σεβασμό στον Θεό της Σελήνης (“Shushpa”). Έχει
ανασκαφεί ένα ασημένιο κύπελλο το οποίο χρονολογείται από τη 2η χιλιετία π.Χ.
που βρέθηκε στο Τριαλέτι, όπου απεικονίζεται το εν λόγω είδος χορού. Ορισμένοι
ιστορικοί θεωρούν ότι ο χορός αυτός των μασκοφόρων κυνηγών είχε ως στόχο την
εκδήλωση σεβασμού προς τη θεά Νταλί – Σβανετική θεά του κυνηγιού. Μπορείτε
ακόμα να δείτε τον χορό σε κυκλικό σχήμα μερικών κυνηγών, “Lemchili”, “Betkili
round dance” κ.λπ. στο Svaneti. Αυτός ο χορός σε κυκλικό σχήμα θεωρείται ότι είναι
οι απαρχές του «Χορούμι», ενός πολεμικού χορού.
Κατά τη διάρκεια των αρχαιολογικών ανασκαφών στο Μπαγινέτι βρέθηκε μια
γυναικεία μορφή σκαλισμένη σε κόκκαλο. Η φιγούρα χρονολογείται στον 6ο αιώνα
π.Χ. και δείχνει ότι οι γυναίκες έκαναν τελετουργικούς χορούς σεβόμενες τον Θεό
της γονιμότητας.

Επιπλέον, η ανάπτυξη της γεωργίας και της κτηνοτροφίας συνδέεται με νέα είδη
χορών όπως ο καχετικός χορός «Tsangala da Gogona», ο οποίος θα μπορούσε να
χαρακτηριστεί ως «ρομαντικός», αλλά στις κινήσεις του υπάρχουν στοιχεία σποράς
και ποτίσματος και άλλες κινήσεις εμπνευσμένες από τις καθημερινές τους
δραστηριότητες. Κάποιοι από τους παραδοσιακούς χορούς αναπτύχθηκαν
σταδιακά. Στη Γεωργία υπάρχουν δημοφιλή χορευτικά σύνολα, όπως η Ερισιόνη,
ομάδα που χορεύει και τραγουδά κάνοντας περιοδείες ανά τον κόσμο. Υπάρχει
επίσης το Sukhishvilebi το οποίο είναι η Εθνική ομάδα μπαλέτου της Γεωργίας. Στις
παραστάσεις τους πάντα συμπεριλαμβάνουν στοιχεία των γεωργιανών χορών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *